Модерн (кін. XIX — поч. ХХ ст.) XIX століття відоме як «століття великих відкриттів і винаходів». Але в культурному плані він залишив у спадок ХХ столітті повну плутанину. Стиль XIX століття був романтичним, еклектичним, а в самому ж кінці століття стрілка смаків взагалі перестає вказувати в якомусь певному напрямку. Оскільки машина все ще не в змозі здійснювати орнаментальну форму для вироблених нею доцільних речей, для їхньої прикраси вдаються до форм і декору попередніх епох (електрична лампа у формі свічки!)
Основні принципи нового стильового напряму першим сформулював найактивніший ідеолог та практик модерну Ван де Вельде. Він виходив із того факту, що всюди, де розвиток протікає безперешкодно, без рецидивів минулого, воно призводить до створення стилю. Анрі ван де Велде, кинув виклик "безцільному образотворчому мистецтву", яке, на його думку, має замінити "розумна (практична) краса". Ван де Велде стає одним із найяскравіших виразників нових тенденцій, ідеології та практики нової художньої промисловості. Його відрізняє пристрасне захоплення технікою, машиною. Утилітарна конструкція, вважає він, може бути красивою та без орнаменту; орнаментальне, естетичне початок закладено у формі предмета. Ван де Велде є «абстрактним» напрямком модерну; стилізованого рослинного орнаменту т.з. «Флореального» напряму він протиставляє динамічний лінійний орнамент, як більш відповідний новій техніці в архітектурі та художній промисловості. У 1901 році при Школі витончених мистецтв у Веймарі Ван де Велде організував «Експериментальні художньо-промислові майстерні», на основі яких згодом буде засновано Баухауз (1919). Джерелами, що живили химерний світ форм модерну, були, з одного боку, фігурно-орнаментальні мотиви відкритої в ті роки критомікенской культури, з іншого — архітектура, прикладне мистецтво та неповторна за тонкістю графіка Японії. Це останнє, але, мабуть, і найглибший вплив далекосхідного мистецтва на європейський. Символ стилю — витончена форма квітки цикламена.
В інтер'єрах часто зустрічається вільне планування, різні рівні підлоги, розширюються віконні отвори. Один із принципів роботи над інтер'єром – імпровізація на вибрану тему. Стіни приміщень покриваються химерними, асиметричними, примхливими лініями; стають барвистими, потім часто прикрашаються плоскорельєфною гіпсовою пластикою. Стилізований рослинний орнамент модерну домінує у декоративному оздобленні меблів (декоративна лінія). Паралельно розвивається конструктивна лінія в меблів, де елемент декору зведений до мінімуму. Колірна гама: приглушені тони, забарвлення без відтінків. Стиль модерн у приміщенні допоможе розкрити витонченість та яскраву індивідуальність власника. Лінії в модерні вишукані, плавні та м'які, нагадують рослинний орнамент; йому властиве максимальне виявлення фактури та пластичних можливостей матеріалу.







Академія краси

Комп'ютерна академія

Школа бізнесу

Школа бухгалтерії

Школа іноземних мов

Школа масажу

Школа професійного дизайну

Школа творчості