Дуже часто чую від людей фрази, що інжектор, ось карбюратор, дунув, плюнув у поле і поїхав. Що карбюратор простіше, менш вибагливий і дешевий, я часто чую від автолюбителів. Але я хотів би розповісти в цій публікації про всі плюси та мінуси та розвінчати міфи про стійкий карбюратор.
У перших карбюратор дуже боїться забруднень, якраз не забруднень не тільки палива, а й повітря! Якщо дрібне сміття потрапляє в повітряний жиклор, то ви автоматично отримуєте втрату потужності, може виникнути перезбагачення палива, як наслідок «залиті» чорні свічки. Справа в тому, що сміття може потрапити не тільки з поза, повз повітряний фільтр, але і просто відірватися від повітряного фільтра. В інжекторному двигуні немає ніяких повітряних жиклерів, повітря змішується з паливом, безпосередньо біля самого впускного клапана. Ось через таку дрібну смітину, в полі, на морозі, водій повинен розбирати карбюратор автомобіля, для того, що продути не хитрий повітряний жиклор. А для цього, як мінімум, потрібно зняти корпус фільтра, зняти всі трубки, що підходять до карбюратора, зняти тросики приводу заслінок і т.д. А потім ще зібрати все та налаштувати для правильної роботи. Звичайно інжекторний двигун у полі складніше лагодити, але такі безглузді випадки не трапляються з інжекторними машинами.
По-друге, у інжекторних двигунів замість запалення з розподільником (трамблером) встановлено статичне запалювання. Тобто немає трамблера, з рухомим бігунком, немає окремої котушки запалення та комутатора. Замість цього, стоїть один модуль запалення, в якому об'єднані котушки запалення та комутатор. Дуже часто власникам «класик» потрібно міняти підшипники трамблерів, у мороз відмовляють високовольтні дроти, часто згоряють контакти трамблера.
У третіх інжекторні системи, проти карбюраторних, мають більш рівний і надійний холостий хід, завдяки тому що електроніка точніше і швидше може відрегулювати холості оберти двигуна, до того ж електроніку важче засмутити.
Звичайно карбюратори іномарок більш надійні і точні, але через те, що самому «молодому» карбюратору іномарки, як мінімум 20 років, то й старі карбюраторні іномарки мають великий комплекс проблем, тим більше, що запчастини на рідкісні карбюратори дорогі і часто важко доступні. Особливо важко справи з японськими карбюраторами, не скрізь їх можуть зробити через складності та відсутності елементарних запчастин.
Мій висновок полягає в тому, що все-таки карбюратор не надійніший за інжектор, без умовно, продути, промити і налаштувати карбюратор дешевше, але немає жодних гарантій, що через тиждень він знову не засмічиться. Мабуть через відсутність гарантій ціна на ремонт карбюраторів не велика.