Як фотографувати салют та феєрверк?
В Інтернеті зустрічаються статті про те, що салют обов'язково потрібно фотографувати зі штатива, ISO 50, ISO100 з пультом дистанційного керування тощо. Але іноді всього цього просто немає навіть у професійних фотографів, які наприкінці якогось заходу дізнаються про салют. І доводиться викручуватися лише максимально можливими налаштуваннями та особистим умінням фотографа. Важливо як фотографувати, а не засобами.
І так, при фотографуванні феєрверків або салютів потрібно пам'ятати, що світла дуже мало, тому витримка буде досить великою, а при цьому треба побоюватися тремтіння камери. Якщо камера рухатиметься, тремтітиме в руках – є велика частка ймовірності отримати змащений кадр. Але в той же час потрібно довшу витримку, щоб зловити динаміку вибуху яскравих вогнів. Під час зйомки потрібно знайти такий компроміс.
Ось деякі рекомендації, які будуть корисними під час фотографування салюту з рук.
Беремо максимально широкий кут, наприклад, 18мм. У нас міститься вся сцена, та й на 18мм діафрагма може відкритися максимально.
Відкриваємо максимально діафрагму – тут кожен квант світла важливий. Якби зйомку проводили зі штатива – тоді її можна і прикрити десь до F8.0
Вибираємо ISO до смаку, автоматичне ISO краще відключити. А ті, хто переживає не за динаміку фотографії з салютом, а за її гладкість - шуми можна відмінно придушити до прийнятного значення в редакторі.
Через великі шуми знімаємо в RAW, щоб потім дотягнути за вуха потрібну картинку, враховуючи, що ми працюємо в екстремальних умовах - без штатива, з китовим об'єктивом і на матриці.
Вимикаємо автофокус. Якщо цього не зробити, камера не зможе швидко сфокусуватися і кнопка спуску затвора буде заблокована. Причому на камерах типу Nikon D40 спуск затвора буде заблокований доти, поки камера не вирішить, що потрапила у фокус. Встановлюємо на об'єктиві фокусування на нескінченність. Ми знімаємо далеке небо, найкращий варіант швидко потрапити у фокус. Та й інакше не вийде.
Включаємо режим серійної зйомки. Щоб не пропустити жодного вибуху салюту. Пам'ятаємо, що салюти не тривають вічно. І з десятка кадрів майже завжди можна буде вибрати один гарної якості.
Якщо є режим стабілізації зображень – вмикаємо його.
Чи не дихаємо, міцно стискаючи камеру в руках, роблячи знімки на витримках від 1/20 до /100
Робимо поправки ISO, діафрагми до смаку для досягнення потрібного ефекту. Причому розуміння, що потрібно або підняти ISO, або діафрагму закрити приходить дуже швидко. Найкраще знімати в ручному режимі (Режим М), коли можна керувати і витримкою та діафрагмою, поправляючи значення витримки та діафрагми.
Зйомка такого роду дає швидке розуміння основних параметрів та налаштувань камери, роботи автофокусу, впливу діафрагми на кількість світла, а найголовніше – на скільки має бути коротка витримка за певної фокусної відстані, щоб не допустити змаза картинки.
Якщо є бажання підправити фотографії в редакторі, то відмінним рішенням буде знизити рівень шуму, а також додати заповнення світлом фотографії - це допоможе зробити промальовування шляху з диму, яким летіла вогненна кулька салюту або феєрверку.